Pengumuman PMB Pascasarjana Tahun 2022/2023

Kelulusan PMB  Program Pascasarjana Tahun Akademik 2022/2023, diumumkan Tanggal 01 Agustus 2022

Informasi/Pengumuman Kelulusan pada laman https://pmb-pasca.uinsgd.ac.id menggunakan Email dan Pasword/Kata Sandi yang telah didaftarkan.

PENTING (Melakukan Pemberkasan Sejak Tanggal 2 hingga 11 Agustus 2022) dengan menyertakan:

  • Mengisi formulir pendaftaran online dan unggah berkas sesuai formulir, dan diprint untuk pemberkasan. Menyerahkan fotokopi KTP dan NPWP (bagi yang memiliki) Saat Pemberkasan.
  • Menyerahkan fotokopi ijazah Sarjana bagi program Magister (S2) Saat Pemberkasan.
  • Menyerahkan fotokopi Ijazah Magister bagi program Doktor (S3) Saat Pemberkasan. Menyerahkan transkrip nilai yang dilegalisasir Saat Pemberkasan.
  • Menyerahkan pasfoto ukuran 3×4 cm dan 2×3 cm 4 lembar Saat Pemberkasan.
  • Menyerahkan Surat keterangan sebagai pengajar di Perguruan tinggi (bagi dosen) Saat Pemberkasan.
  • Menyerahkan rekomendasi akademik dari dosen senior atau pimpinan instansi saat pemberkasan.
  • Menyerahkan Surat Izin Kuliah dari atasan tempat bekerja bagi karyawan atau pegawai lembaga. Menyerahkan Surat Pernyataan kesanggupan membayar biaya kuliah tepat waktu di atas materai Rp.10.000,-.

Related Posts

Leave a Reply

Announcement of Postgraduate PMB in 2022/2023

PMB Graduation of the Postgraduate Program for the Academic Year 2022/2023, announced on 01 August 2022

Information/Graduation Announcement on the https://pmb-pasca.uinsgd.ac.id page using the registered Email and Password/Password.

IMPORTANT (Doing Filing From 2 to 11 August 2022) by including:

  • Fill out the online registration form and upload the files according to the form, and print them out for filing.
  • Submit a photocopy of ID card and NPWP (for those who have) at the time of filing.
  • Submit a photocopy of the Bachelor’s degree for the Master (S2) program at the time of filing.
  • Submit a photocopy of the Master’s Degree for the Doctoral program (S3) at the time of filing. Submit a legalized
  • transcript at the time of filing.
  • Submitting 4 pieces of 3×4 cm and 2×3 cm photographs during filing.
  • Submit a certificate as a teacher at a university (for lecturers) at the time of filing.
  • Submit academic recommendations from senior lecturers or agency leaders during filing.
  • Submit a Lecture Permit from the employer’s place of work for employees or agency employees. Submit a
  • statement of ability to pay tuition fees on time on a stamp duty of Rp. 10,000, -.

Related Posts

Leave a Reply